Alla har någon gång mått dåligt!

hej allihop!
Igår när jag skulle sova tänkte jag på massa.
Men en sak jag började tänka på var att det är väldigt många som mår dåligt! Att det är väldigt många i världen som har tagit självmord bara för att de mår dåligt! Jag är en person som vill hjälpa folk från att må dåligt, eftersom jag själv vet hur det är! Man kan må dåligt för många olika orsaker. Men många som mår dåligt tänker:
"Varför ska jag, just jag må dåligt? Varför kan ingen lita på mig?
Jag betyder inget för någon! Ingen skulle märka om jag dog."

Sådana tankar, men ni är inte ensamma, det är hur många som helst i världen som mår dåligt. Kanske dumt att säga så själv, eftersom jag tänker så. Men ni ska veta att det är väldigt många som älskar er, de kanske inte berättar det för er och det kanske inte känns som det! Men det är många!



Och ni som tänker självmords tankar, tänk innan ni gör något riktigt dumt.
Tänk på era vänner och er familj! Försök kämpa för era vänners skull!
Ni ska inte behöva dö så ung.
Och ni som är vän till någon som mår dåligt, berätta hur mycket hon/han betyder för er.
För då inser hon/han att hon/han kanske inte borde göra något så dumt. Då tänker den personen (oftast) att man ska försöka kämpa och göra det för sina vänner.

Försök få den personen på andra tankar, försök göra så hon/han får ett leende på läpparna. Man mår så mycket bättre då, när man får komma in på andra tankar, man slipper höra i sin skalle att man inte betyder något!
För man betyder ju alltid något för någon utan man kanske inte vet det.

Jag själv har så otroligt bra vänner som stöttar mig genom mina svåra tider!! De får mig alltid på andra tankar, och då mår man helt plötsligt så mycket bättre! 

Tack till er: 
Jossan! 
Linn!
Linnéa! 
Ni har hjälp mig, ni har alltid stått vid min sida! Vänner föralltid! 

och tack för ni som läste det här. 

Kände att jag måste få skriva av det jag verkligen verkligen känner och tänker! 

Ni får ha det så bra nu! Bye! (:

 

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Emma!

Va fint skrivet =) Jag saknar dig, och du är en jätte bra vän. Vill träffa dig snart igen.

Kram/ En som bryr sig om dig Lina

2009-08-31 @ 20:02:38
URL: http://linabell.blogg.se/
Postat av: ellen

åhhh, jättebra och fint skrivet :)

2009-09-02 @ 10:49:34
URL: http://eellenlundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0